Inspiratie

Praktijkverhalen van groene kerken, groene toolkit en geloofsinspiratie

Graag stellen we elke maand een groene kerk ‘in de praktijk’ aan je voor, zodat je daaruit inspiratie kunt halen voor je eigen kerk of geloofsgemeenschap. Je vindt hier ook verhalen van mensen die graag hun inspiratie vanuit het geloof met je delen. Verhalen die jij op jouw plek verder kunt vertellen. Nodig in je kerk een spreker uit of kijk samen met je Bijbelkring naar een webinar. Of neem een kijkje in onze groene toolkit, met honderden tips om in jouw kerk de zorg voor de schepping handen en voeten te geven.

Uitgelicht:

Interview | René van de Kieft

Groene kerk in de praktijk

Elke maand lichten we één van de 400+ groene kerken uit.

Geloofsinspiratie

Blogs van gastschrijvers en interviews met mensen die graag iets van hun groene geloof met je delen.

Groene Toolkit

Een groene preek, een insectenvriendelijke kerktuin, boeken over groen en geloven, een duurzame bankrekening, FairTrade koffie en thee, natuurwandelingen en een tweedehands kledingbeurs. Deze en honderden andere tips om een groene kerk te zijn vind je in onze groene toolkit. (En met veel van deze tips kun je ook thuis aan de slag gaan!)

Sprekers

Wil jij je met jouw kerk of geloofsgemeenschap verdiepen in een bepaald thema? Nodig dan een spreker uit! Je vindt hier mensen die vanuit hun geloof en hart spreken over thema’s variërend van genieten van genoeg, een insectenvriendelijke kerktuin of duurzaamheid in de Bijbel. Wil je je laten informeren over groene kerk zijn, neem dan contact met ons op voor een spreker bij jou in de buurt.

Webinars terugkijken