10 jaar GroeneKerken: het Apostolisch Genootschap

GroeneKerken bestaat 10 jaar. 325 geloofsgemeenschappen sloten zich in die jaren aan bij ons netwerk van groene kerken.
Ter ere van ons 10-jarig bestaan delen we komende maanden een aantal mooie verhalen van kerken en kerkstromingen.

Afgelopen voorjaar al verscheen het verhaal ‘Aan het werk als Groene Kerk’ in het blad van het Apostolisch Genootschap. Je leest daarin over het project, het groene genootschap in Haarlem en de aandacht voor de verduurzaming van de gebouwen.

• Alexander Tuinstra van het genootschap in Haarlem vertelt: “Het verbaast me niet dat een initiatief als dit vanuit kerken komt. Voor mij heeft verduurzaming veel te maken
    met geloven. Ik zoek naar manieren om mijn geloof te vertalen in concrete stappen. Ik wil dat het plaatje bij het praatje past. En dan maakt alles wat je doet, ook in het gebouw, verschil.”
  • Ook voor dat gebouw is veel aandacht, vertelt coördinator huisvesting Gerard van Markus: “In 2008 zijn we met overheidssubsidie begonnen met het neerleggen van zonnepanelen op gebouwen. Inmiddels liggen er op 49 gebouwen zonnepanelen.”

Artikel Apostolisch Genootschap - in het kader van 10 jaar GroeneKerken

Lees het hele artikel ‘Aan het werk als groene kerk’