Ons verhaal

Onze missie

De zorg voor de schepping heeft een plek in het hart van ons geloof. We geloven dat de kerk kan groeien in het vooruitwijzen naar Gods Koninkrijk voor de hele schepping.

De urgentie die we voelen wordt niet gevoed door angst voor de toekomst, maar door dankbaarheid en liefde voor God en alles wat Hij geschapen heeft. GroeneKerken is er voor alle christelijke geloofsgemeenschappen.

Onze droom is dat steeds meer kerken en geloofsgemeenschappen een plek zijn waar mensen samen oefenen in een eenvoudige, vreugdevolle levensstijl. Voor en met die kerken willen we een plek van hoop en handelingsperspectief zijn.

kunstwerk

Omdat de schepping roept om een kerk die zorg draagt

Wie zijn wij

Wij zien dat God van Zijn prachtige schepping houdt. We zien wat wij de wereld aandoen door ons verlangen naar meer, meer, meer. Zijn schepping zucht. Wij zien een kerk die vaak weinig oor daarvoor heeft uit angst, drukte, ongeloof, onmacht of lauwheid.

Wij geloven in een beweging van bekering en bevrijding voor individu, kerk en schepping.
We geloven dat alleen een leven in de voetsporen van Jezus Christus ons perspectief geeft op Gods koninkrijk en de rust en bevrijding die we verlangen.

Wij geven stem aan Gods schepping en zuchten met haar mee. We bieden perspectief, bondgenoten en concrete tools om te veranderen en in beweging te komen zodat jouw kerk of geloofsgemeenschap een bron van hoop wordt.

Wij worden steeds meer een profetische stem voor kerk en maatschappij en een gids naar praktische verandering. Zo zijn wij dé inspiratiebron voor groen geloven in een netwerk van kerken.

carla
Carla Dik-Faber
Projectleider
Franca Klaus
Projectmedewerker
ida
Ida Wiersma
Communicatiemedewerker
maaike
Maaike Wigboldus
Relatiebeheerder

Ambassadeurs

We werken samen met deze ambassadeurs die samen met ons en met jou het verhaal van GroeneKerken uitdragen en op veel verschillende plekken brengen.

Jan Wolsheimer

Alfred Slomp

In samenwerking

We werken samen met christelijke organisaties aan deze projecten om groen en geloven dichtbij mensen te brengen.

schrijversvoorgerechtigheid
Muziek