Webinar 24 februari: Een groene viering organiseren – Maak meer mensen enthousiast voor de schepping

Wil je in je kerk graag meer mensen enthousiast maken voor de schepping en duurzaamheid? Dan is het houden van een scheppingsviering of themadienst een mooie manier. In deze webinar kijken we samen wat je hiervoor nodig hebt en hoe je dit voorbereidt.

Marjolein Tiemens en Jeroen Sytsma maken duidelijk waarom het van belang is duurzame thema’s te koppelen aan de zondagse mis, viering of kerkdienst. Wat kan het jullie als kerk brengen als je regelmatig een speciale viering houdt in het kader van zorg voor de schepping?

Vervolgens gaan we in gesprek met kerken die hier al ervaring mee hebben. En kun je in een klein groepje jouw hobbels bespreken, zodat je volgende week direct aan de slag kan met het voorbereiden van een groene viering.

Over de sprekers

Marjolein Tiemens is onderzoeker, katholiek gelovige, voorzitter van de projectgroep Theologie, Kerk en Duurzaamheid van de Raad van Kerken in Nederland en eigenaar van GroenGeloven.nl, waar het motto is: groen geloven is duurzaam doen.

Jeroen Sytsma is leerling van Jezus, protestants predikant, vogelaar, Zero Waste-er. Hij probeert de schepping een volwaardig onderdeel te laten zijn van zijn geloof en van de kerkdiensten die hij leidt. En vertelt jou vol vreugde over de schepping en Jezus.

Beide spreken vanuit hun eigen geloof over het belang van spreken over groen in de kerk.

Thema: Een groene viering organiseren
Datum: donderdag 24 februari 2022
Tijd: 20:00-21:30, via Zoom (link volgt na opgave)
Aanmelden: https://www.groenekerken.nl/webinars-2/