12 jun

Visie en kennisuitwisseling over het combineren van kansen voor financiële duurzaamheid van de kerk met het dienstbaar zijn aan uitdagingen in de samenleving.

Wanneer: Woensdag 12 juni 10.00-17:00 uur

Waar: PG Winsum | Hoofdstraat W 36 | 9951 AC Winsum

Aanmelden: via deze link

De Protestantse Gemeente Winsum Halfambt was dit jaar veel in het nieuws. Met het plan ‘Terra Nova’ (o.a. 40 Tiny Houses en een ecologische zone) draagt deze kerk niet alleen bij aan allerlei sociale en duurzame doelen, maar ook aan de financiële duurzaamheid van hun kerkelijke gemeente. Een win-win-situatie.

Kerkbestuurders staan voor de uitdaging om te komen tot beleid dat de (financiële) duurzaamheid van de kerk garandeert, op een manier die niet alleen zorg draagt voor de kerk, maar ook voor de aarde en de toekomstige generaties. De PG Winsum wil hierover in gesprek met andere kerken. Samen met de VKB en Kerk in actie organiseert de PG Winsum daarom een inspiratiedag voor professionals en vrijwilligers die zich bezighouden met het beheer van geld en goed voor de kerk.

Deze dag biedt niet alleen nieuwe inzichten en inspiratie, maar ook concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan met het vormgeven van een duurzame toekomst. Er zijn sprekers, workshops en er is een inspiratiemarkt. Ervaringsdeskundigen en professionals delen hun expertise op dit onderwerp en laten zien, dat financiële duurzaamheid en een positieve impact op de samenleving en de aarde niet alleen heel goed samen kunnen gaan, maar elkaar zelfs versterken. Deelnemers worden aangemoedigd om met elkaar in gesprek te gaan en ideeën uit te wisselen over hoe we stappen kunnen zetten richting het rentmeesterschap van de toekomst.

Van harte welkom namens de organisatoren,
Protestantse Gemeente Winsum Halfambt
Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer
Kerk in Actie