Themadienst ‘Geef de aarde door – in ’s hemelsnaam!’ voorafgaand aan klimaat-demonstratie op 6 november

Met een themadienst ‘Geef de aarde door – in ’s hemelsnaam!’, trapt de interreligieuze Klimaat & Geloofgroep zaterdag de klimaat-demonstratie af in de Amsterdamse Westerkerk. Gelovigen van alle religies worden uitgenodigd om aan de viering en de demonstratie deel te nemen.

Op zaterdag 6 november organiseert de Klimaatcrisis-coalitie een grote landelijke klimaatdemonstratie in Amsterdam. Dit klimaatprotest onderstreept het belang van de VN-klimaatconferentie COP26, die in Glasgow plaatsvindt van 1 tot 11 november.

Voorafgaand aan de demonstratie, organiseert de Interreligieuze Klimaat & Geloofgroep een viering in de Westerkerk voor gelovigen van alle religies, die aan de demonstratie deel gaan nemen. De Klimaat & Geloofgroep, bestaande uit boeddhisten, hindoes, moslims, joden en christenen, doet dit vanuit een diepgevoelde bezorgdheid over de klimaatcrisis. De groep wordt ondersteund door Milieudefensie.

De viering in de Westerkerk (Prinsengracht 281, 1016 GW Amsterdam) begint om 11.30 uur en wordt gehost door Herman Koetsveld, predikant van de Westerkerk. Thema is ‘Geef de aarde door – in ’s hemelsnaam!’ Vertegenwoordigers van diverse levensbeschouwingen en verschillende kunstenaars werken aan de viering mee. De Interreligieuze Klimaat & Geloofgroep wil zo een dringend appèl doen op politiek en samenleving om haar verantwoordelijkheid te nemen. Ze doet een beroep op onze politieke vertegenwoordigers om nu door te pakken op de klimaatconferentie in Glasgow. De tijd dringt!

Lees meer op de website van Milieudefensie