Startpakket voor moskeeën beschikbaar

Als GroeneKerken zoeken we bewust de verbinding met andere gelovigen op het thema duurzaamheid. Zo is er ruimte om samen te werken met alle protestantse en katholieke stromingen en ook met moslims in Nederland.

De Islamitische Stichting Nederland (ISN) vindt het belangrijk om goed voor onze planeet te zorgen. Zo zijn zij voor natuurbehoud en tegen energieverspilling en milieuvervuiling. Vandaag is het startpakket voor groene moskeeën gelanceerd. Qua opmaak is het hetzelfde als het startpakket van GroeneKerken maar hij is toegeschreven op moskeeën. Er zijn inmiddels 15 moskeeën betrokken bij het netwerk. Wil je het startpakket bekijken, klik dan hier. Dit is een mooie stap en we hopen dat een startpakket gericht op moskeeën ervoor zorgt dat nog meer moskeeën stappen zullen zetten om een ‘groene moskee’ te worden.