Onderzoek: Hoe denken jongeren over de toekomst?

Wij zijn op zoek naar christelijke jongeren tussen 15-25 die hun mening willen geven over de toekomst, de kerk en hun geloof.

Daarover is een onderzoek gestart door GroeneKerken en diverse andere christelijke (jongeren)organisaties. Het doel van het onderzoek is om beter inzicht te krijgen in wat er speelt bij jongeren als ze nadenken over de toekomst en de rol die hun geloof en de kerk hierin heeft. Met de uitkomst van het onderzoek willen we kerk- en jeugdleiders handvaten geven om hiermee aan de slag te gaan.

Zou jij dit onderzoek kunnen delen met de jongeren in je gemeente/netwerk? De jongeren kunnen hier de enquête vinden.

Informatie over het onderzoek

• De doelgroep van het onderzoek zijn jongeren tussen de 15 en 25 jaar, let op: jongeren van 15 moeten toestemming hebben van hun ouders/voogd om mee te mogen doen.
  • Meer info vind je op www.missienederland.nl/jongerenonderzoek.
  • Het onderzoek loopt van maandag 20 september tot en met zaterdag 9 oktober.
  • Als kers op de taart wordt er onder de deelnemende jongeren drie cadeaubonnen verloot.

Materiaal voor jeugdwerkers

Daarnaast hebben wij als organisaties materiaal beschikbaar gesteld voor jeugdwerkers, om met dit thema aan de slag te gaan: Module klimaatverandering jongerenonderzoek

Als je dit materiaal gebruikt en ook aan je jongeren vraagt om de vragenlijst in te vullen, dan willen we je vragen om ze eerst de vragenlijst te laten invullen en dan pas deze module met ze te bespreken.