Nieuw kringenmateriaal over zorg voor de schepping

Vraag je je weleens af of alles wat met zorg voor de schepping heeft te maken thuishoort in de kerk? Is er eigenlijk wel een link tussen schepping, klimaat, het evangelie en het Koninkrijk van God? Deze en andere vragen die je als christen kunt hebben, komen uitgebreid aan de orde in het nieuwe kringenmateriaal van New Wine Nederland. Het boekje heet: ‘Heel het leven! Gods Koninkrijk en zorg voor de schepping’. Aan de hand van dit materiaal duik je met je kring, gemeente of parochie vijf sessies lang in de Bijbel, bid je samen en ga je in gesprek.

Cover Heel het leven 2

Ook bekijk je in elke sessie een verdiepende video van Anglicaans voorganger en theologiedirecteur Dave Bookless van de christelijke natuurbeweging A Rocha International of van voormalig New Wine-voorzitter en predikant Jan Maarten Goedhart van de Sint Janskerk in Gouda. Deze video’s zijn al in 2020 opgenomen, toen de New Wine Zomerconferentie rond dit thema door de COVID-epidemie moest worden afgeblazen. In de afgelopen maanden zijn de video’s en het andere materiaal van het online themapakket Heel het leven! bijgewerkt.

“Door de klimaatverandering mislukken oogsten, zien we extreem weer en vluchtelingenstromen. Ook het verlies aan planten-en dierensoorten, het verdwijnen van bossen en het zouter worden van de bodem krijgen meer en meer invloed op het leven van mens en dier. Juist als christenen hebben we een grote taak: God wil dat we samen met Hem rechtdoen aan mens, dier en plant. Dat alles wat Hij bedacht en schiep zal groeien en bloeien tot eer van Hem.”

Wat echt uniek is: het materiaal voor Heel het leven! ontstond in samenwerking met de christelijke organisaties A Rocha, Micha Nederland, 24/7 Prayer, GroeneKerken en Laudato Si’ Alliantie.

Het kringenmateriaal kost € 6,25 en is te bestellen via webshop.new-wine.nl