Maak kennis met de Nederlandse pelgrims: Myriam

Vanaf 30 september lopen er Nederlandse pelgrims mee met de klimaatpelgrimstocht. Zij leggen indrukken en verhalen van pelgrims, kerken en lopers vast op papier en op beeld. Vandaag stelt pelgrim Myriam Braakhuis zich voor. Zij loopt mee van 7 – 11 oktober:

Myriam: ‘Herstel van verbondenheid met alles wat leeft, daar wordt ons leven leuker en zinvoller van.’

Myriam Braakhuis

‘Ik ben Myriam, 36 jaar, en woon met mijn man en twee kinderen (6 en 8 jaar) in Utrecht. Daar werk ik bij het Leger des Heils aan het creëren van een buurttuin in Overvecht. Ik ben actief in de rooms-katholieke Pauluskerk. Daarnaast houd ik erg van wandelen, tuinieren en muziek maken.

De relatie tussen mensen en de rest van de natuur kan een stuk beter. Op dit moment wordt veel natuur door mensen gebruikt; terwijl we er zelf onlosmakelijk deel van zijn. Door fossiele energie, kunstmest en pesticiden raakt de aarde uitgeput en warmt het klimaat op. Dat kan anders!

Herstel van verbondenheid met alles wat leeft, daar wordt ons leven ook nog eens leuker en zinvoller van. Om deze reden loop ik mee met de Klimaatpelgrimage.’

Gebruik de verhalen van de pelgrims
De verslagen en foto’s van de pelgrims vind je van 30 september tot 11 oktober op de website van GroeneKerken.

Iedereen mag de foto’s en verslagen gebruiken voor zijn eigen blad, krant of magazine, met vermelding van GroeneKerken en Vastenactie.

Wij vinden het leuk om te horen als je gebruik maakt van de verslagen: communicatie@groenekerken.nl.