Kom naar de kerktuin en Tiny Church op de Floriade

Van 14 april tot 9 oktober kun je in Almere de Floriade bezoeken. Stichting ‘Kerk op de Floriade’ heeft een tuin aangelegd, die je kunt bezoeken. Deze tuin laat zien wat er nodig is om mensen in de steden en op het platteland in Nederland duurzaam te laten samenleven.

Er lopen verschillende routes door de tuin langs kunstwerken over de vruchten van de Geest, met vragen over duurzaamheid en vragen over spiritualiteit. Daarnaast kun je een labyrint lopen.

In de tuin is een Tiny Church gebouwd door de kerken in Almere.

Activiteiten:

• 17 april 2022, 13:30 uur: opening van de tuin.
    • Paasviering met René de Reuver, scriba van de Protestantse Kerk, Pieter ter Veen, Lydia van Maurik, dominee Klaas van der Kamp en vertegenwoordigers van de kerken in Almere de Tiny Church en de tuin.
    • Tijdens de viering gaat René de Reuver in op het visioen van de nieuwe stad uit het bijbelboek Openbaring. Als symbolische opening worden enkele planten in de tuin geplant.
    • Koop je ticket voor 17 april via de website van de Floriade.
  • Je kunt met je kerk je eigen activiteit organiseren in de Tiny Church of de tuin.
  • Bezoek de tuin en de Tiny Church op de Floriade wanner het jou uitkomt.

Deze Tiny Church wordt op de Floriade in Almere gebouwd 1
De kerken van Almere bouwen een Tiny Church op de Floriade