Justice Conference op 30 oktober: doe mee als kerk

The Justice Conference is een event over rechtvaardigheid met hoopvolle verhalen van sprekers en artiesten uit binnen- en buitenland. Het wordt georganiseerd door Tearfund. De conferentie is dit jaar online, op zaterdagavond 30 oktober.

Dit zijn de mensen die je in ieder geval ziet op The Justice Conference:

• Michael Curry – Je kent bisschop Michael Curry misschien nog van de huwelijksdienst van prins Harry en Meghan Markle. Hij is actief op het gebied van sociale gerechtigheid en verzoening in Amerika en is de eerste leider van de Episcopaalse Kerk van Amerika van Afro-Amerikaanse afkomst.
  • Katharine Hayhoe – Katharine Hayhoe is een van de meest invloedrijke klimaatwetenschappers ter wereld. Ze is ervan overtuigd dat de mens verantwoordelijk is voor klimaatverandering, maar ook dat er ruimte is voor hoop. Onlangs verscheen haar boek: Saving us – a A climate scientist’s case for hope and healing in a divided world.
  • René August – De Zuid-Afrikaanse René August is priester in de Anglicaanse kerk en werkt als verzoeningstrainer bij The Warehouse in Kaapstad. Een organisatie die kerken helpt om te reageren op problemen als armoede, onrecht en verdeeldheid.
  • Evert Jan Ouweneel – Evert Jan Ouweneel is cultuurfilosoof en werkt als Strategiedirecteur Identiteit bij het Leger des Heils. Regelmatig verzorgt hij lezingen over grote maatschappelijke ontwikkelingen, wereldgeschiedenis en wereldkwesties.

Ook voor kerken

Doe als kerk mee! Je kunt samen het event volgen en doorpraten over gerechtigheid.

Afhankelijk van het aantal deelnemers, biedt Tearfund kerken korting om deel te nemen. En als het handig is, verzorgen ze ook graag een tekst voor je nieuwsbrief of een powerpointslide om mensen uit te nodigen.

Meer informatie en aanmelden