Henk Sieben won twee kaarten voor de Floriade: Kom genieten van het groene leven

In de nieuwsbrief van mei wezen we jullie op de Floriade en vroegen we onze nieuwsbrieflezers wat zij hoopten te ontdekken op de Floriade. De winnaar zou twee toegangskaarten voor de Floriade krijgen.

Uit de inzenders kozen we Henk Sieben als winnaar. Hij wilde ontdekken hoe hij van zijn tuin echt een hof voor vogels, vlinders en insecten zou kunnen maken.

In juli bezocht hij de Floriade met zijn vrouw Alie. Wat het aantal (soorten) vlinders betreft, viel het bezoek wat tegen. Maar verder was het een prachtige dag, schrijft hij:

‘Op 15 juli bezochten we de Floriade in Almere. Bij binnenkomst kregen we een plattegrond met daarop de tekst ‘Kom genieten van het groene leven’ en dat hebben we gedaan.

Het was in de eerste plaats hoopvol om te zien dat er zoveel mensen op de wereld zijn die zich inzetten voor een duurzame aarde, want het was namelijk een heel internationaal gebeuren.

Eigenlijk is één dag te kort want er is zoveel te zien en te ontdekken. Het was een boeiende dag en we deden veel ideeën op. In één van de stands werd getoond hoe je op een natuurlijke manier kleuren kunt maken voor de wollen truien die we voor de komende winter nodig hebben wanneer de thermostaat een graadje lager komt te staan. De gezamenlijke kerken van Almere hadden een Groene Kerk ingericht en gaven een Duurzame Bucketlist uit met daarop talloze ideeën op het gebied van duurzaam consumeren, het omgaan met geld en afval. Het ging daarbij vooral om zorgvuldig en met respect omgaan met de schepping en de natuur.

Eigenlijk zou iedereen zelf er een kijkje moeten nemen om zich te laten inspireren.

Floriade 2022
Henk en Alie Sieben bezochten de Floriade: ‘Wat we volgend jaar zeker gaan doen is het poten van veldbonen. Deze zijn duurzaam, gezond en goed voor de bodem. En verder helpen ze ook nog een beetje mee om het stikstofprobleem op te lossen.’