GroeneKerken zoekt een communicatiemedewerker (ZZP-er, 6 uur per week)

Ben jij een gedreven zpp’er met een brede blik op de rol van communicatiemedewerker? Werk je zelfstandig, ben je creatief en ondernemend en houd je van schrijven? Wil jij bijdragen aan de missie van GroeneKerken: het netwerk van groene kerken en christelijke geloofsgemeenschappen verbreden en verdiepen. Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over GroeneKerken

GroeneKerken is er voor alle kerken en christelijke geloofsgemeenschappen die stappen willen zetten op het gebied van ecologische theologie en praktijk. Voor en met die kerken willen we een plek van hoop en handelingsperspectief zijn. Door praktische tips, inspiratie en ontmoeting motiveert GroeneKerken christenen om samen met hun geloofsgemeenschap aan de slag te gaan. Sinds 2011 is het netwerk van groene kerken gegroeid naar 420 kerken en geloofsgemeenschappen.

De rol

In je rol als communicatiemedewerker GroeneKerken zorg jij voor enthousiasmerende communicatie naar kerken en geloofsgemeenschappen. Je verzorgt maandelijks een nieuwsbrief, bent (mede)verantwoordelijk voor content op sociale media, schrijft inspirerende verhalen, houdt de website bij en onderhoudt contacten met de media. Ook ben je sparring partner in het tweewekelijks teamoverleg.

Je profiel

• Communicatief vaardig: Je kunt snel schakelen en communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus in het werkveld. Je bent toegankelijk en kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken. Je hebt gevoel voor doelgroepgerichte communicatie.

• Ondernemend: Je betrekt collega’s actief in je werk als het gaat om afstemming van nieuwsbrieven of specifieke berichtgevingen. Je bent proactief, houdt overzicht en neemt initiatief om in te springen op kansen en mogelijkheden die zich voordoen.

• Resultaatgericht: Je houdt ervan om concrete resultaten op te leveren en kunt goed omgaan met deadlines. Je bent zorgvuldig en punctueel in het nakomen van afspraken en stuurt hier op aan.

• Creatief: Je bent vernieuwend in het bereiken en motiveren van de doelgroep.

Kwalificaties

• Afgeronde HBO-opleiding richting communicatie (of hieraan verwant)

• Aantoonbare affiniteit met duurzaamheid en christelijke identiteit

• Uitstekende (mondelinge en schriftelijke) uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands

• Ervaring met WordPress, LaPosta en Mailchimp

• Facebook, Twitter en Instagram kennen voor jou geen geheimen

• Ervaring met Google Analytics en inzichten daaruit gebruiken in het werk

Uiteraard stem je van harte in met de visie en missie van GroeneKerken en ben je gemotiveerd om deze uit te dragen en je ervoor in te zetten.

Wij bieden

• Een uitdagende en afwisselende rol met volop ruimte voor eigen initiatief

• Een opdracht voor langere termijn

• Een vergoeding van €55,00 per uur exclusief BTW

• Mogelijkheid voor thuiswerken met tweewekelijks teamoverleg in Utrecht.

Geïnteresseerd? Mail dan je motivatiebrief en CV uiterlijk 31 januari naar c.dik-faber@groenekerken.nl. Ook voor vragen over GroeneKerken of de functie kun je contact opnemen via dat mailadres of bellen met 06 5801 5242.

De precieze omvang en invulling van de opdracht wordt in overleg bepaald. Bij geschiktheid kunnen we kandidaten direct benaderen zonder de sluitingsdatum van de vacature af te wachten.

GroeneKerken is een initiatief van Kerk in Actie en Maatschappij van Welstand.