GroeneKerken op de Kerkenbeurs

Met honderden bezoekers was de Kerkenbeurs in Groningen (17 en 18 maart 2023) een geslaagd event! Ook GroeneKerken was erbij, natuurlijk. De folder ‘Hoe word je een groene kerk’, de boeken, de duurzame bucketlist, het vond allemaal gretig aftrek. Vooral leuk waren de inspirerende gesprekken die we hadden bij de stand. Overigens deelden we de stand met Climate Stewards. Je weet wel, die organisatie bij wie je als kerk kunt aankloppen als je je CO2 voetafdruk wilt verkleinen en compenseren.

WhatsApp Image 2023 03 17 at 11.36.00 e1679391518563

In de workshop van GroeneKerken heeft projectleider GroeneKerken Carla Dik-Faber eerst een inleiding gehouden. Daarna heeft de Centrumkerk van Winsum-Obergum een zeer boeiend verhaal gehouden over hoe zij al vanaf 2014 hun kerk hebben verduurzaamd. Een uitdagend en soms moeilijk proces, maar dat uiteindelijk zeer goed heeft uitgepakt. Het bood veel aanknopingspunten voor de toehoorders. De zaal zat bomvol en iedereen was erg geïnspireerd.

De presentaties zullen op de website van de Kerkenbeurs te vinden zijn. Op donderdag 30 maart is er nog een Kerkenbeurs, ditmaal in Goes. GroeneKerken zal er weer aanwezig zijn met een stand en presentatie (om 14:30). Tijdens de presentatie zal na een inleiding over GroeneKerken, de Protestantse gemeente Nieuw- en St Joosland iets vertellen over de praktijk van Groene Kerk zijn.

Kerkenbeurs is een beurs voor kerkrentmeesters, beheerders, kosters, kerkenraden en besturen van kerken uit alle denominaties die Nederland rijk is. Exposanten op de beurs zijn niet alleen leveranciers op het gebied van (ver)bouw, restauratie, onderhoud, inrichting, geluid, meubilair etc. Ook zijn er organisaties met diensten en producten die u in uw kerk gebruikt op uiteenlopende terreinen.