Diakonia vol duurzaamheid

Het magazine Diakonia van de Protestantse Kerk stond in september in het teken van Duurzaamheid.

In het nummer met als thema ‘Zorg voor de schepping’, komt ds. Jacques Schenderling aan het woord: “De vragen die de klimaatcrisis oproept, gaan over ieders eigen huishouden, ieders handelen. Ga daarover met elkaar in gesprek, help elkaar verantwoorde keuzes te maken.”

Ook staan in het nummer:

• Tips om als kerk duurzaam aan de slag te gaan
  • Een reportage uit de groene Paaskerk in Baarn waar jong en oud spelenderwijs voor de aarde zorgen
  • Een interview met groene diaken Karin Faber, die vindt dat de mens wel erg hoog van de toren blaast

Lees de Diakonia (september)

Diakonia voorkant

Dit jaar bestaat GroeneKerken 10 jaar!

325 geloofsgemeenschappen sloten zich in die jaren aan bij ons netwerk van groene kerken. Allemaal werken ze aan duurzaamheid, sociale rechtvaardigheid en het vergroenen van hun eigen gemeenschap.

Ter ere van ons 10-jarig bestaan delen we komende maanden een aantal mooie verhalen van kerken en kerkstromingen. Verhalen over de rol van kerken als het gaat om duurzaam leven. Verhalen over wat kerken gedaan hebben om te vergroenen.