Wij willen ons verdiepen

Met jouw kerk heb je al een aantal groene stappen gezet. Toch kan het soms best moeilijk zijn om iedereen hierin mee te krijgen en volgende stappen te zetten. Of om groen en geloof meer aan elkaar te verbinden.

We zitten in een cultuur van meer, meer, meer en soms lijkt het alsof jouw duurzame stappen niet het verschil maken. Daar kun je moedeloos van worden en dat gevoel herkennen we. Wij willen je helpen om samen met je kerk of geloofsgemeenschap aan de slag te gaan, zodat jouw kerk een plek van hoop en handelingsperspectief wordt. Samen groene stappen zetten is hoopvol en werkt aanstekelijk voor anderen. Sluit je daarom aan bij een groeiende groep kerken die dit al doen. GroeneKerken helpt je om een start te maken en je kerk in beweging te brengen, of om samen een volgende stap te zetten.

Ga samen met je kerk verdiepen

Groen en geloof verbinden

Wat hebben het christelijk geloof en de schepping met elkaar te maken? Wat betekent dat voor dagelijkse keuzes? Dit zijn vragen die soms lastig te beantwoorden zijn. Met onze voorbeeldpreken en blogs over groen geloven ontdek je dat ecologische theologie en praktijk alles met elkaar te maken hebben.

Groei in lef en leiderschap

Misschien voel je je wel eens moegestreden, omdat je medestanders, verdieping en inspiratie voor een volgende stap mist. Wij komen langszij met praktische tips en een netwerk van bondgenoten om jou te helpen een kerkvergroener te zijn.

Netwerk van bondgenoten

Groen geloven doen we samen als één netwerk van bondgenoten. We delen praktijkverhalen met je en geven je concrete tools en handelingsperspectief passend bij jouw situatie. Groene kerken inspireren elkaar en anderen tot een eenvoudig en vreugdevol leven met zorg voor wat God geschapen heeft.

Ik zoek bondgenoten om samen een volgende stap te zetten.

Wij willen ons verdiepen

We willen ons verdiepen in:

Of meld je aan en word onderdeel van het GroeneKerken netwerk van bondgenoten

GroeneKerken geeft
een stem aan Gods
schepping

Laat mij die stem horen en meld mij aan voor de nieuwsbrief