Op het spel – Muziektheatervoorstelling Groningen

- 26 mei

Op het spel – Muziektheatervoorstelling Groningen

Muziektheatervoorstelling 16 – 26 mei om en in de Nieuwe Kerk Groningen.

Als er geen aarde meer is, waar moet je dan spelen?

In mei 2024 zijn de Nieuwe Kerk en omgeving het decor van de muziektheatervoorstelling Op het Spel. Een voorstelling voor het hele gezin. Een muzikale theatervoorstelling om en in de Nieuwe Kerk voor en door kinderen (en volwassenen). Tegen de somberheid in op zoek naar goede moed en hoop. Want er staat veel op het spel!

De ene na de andere crisis stapelt zich op: klimaatcrisis, toeslagenaffaire, corona, armoede, woningnood, energiecrisis, oorlog in Oekraïne… Jongeren voelen een hoge druk om te presteren en het aantal depressies bij deze groep neemt toe. Er staat veel op het spel. Hoe houden we hoop?

Naast de zeven voorstellingen in mei is er een zijprogramma met lezingen, workshops en themadiensten. Meer informatie en kaarten zijn hier te bestellen.

De voorstellingen zijn ’s avonds op 16, 17, 18, 24 en 25 mei en ’s middags op 20 en 26 mei.

NIEUWE KERK, GRONINGEN