Beginnen

Je voelt je verantwoordelijk voor de schepping en maakt je zorgen over de toekomst van het leven op aarde. Je zoekt hoop en perspectief vanuit je geloof en wilt ook samen met je kerk groene stappen zetten. Maar waar begin je? En hoe krijg je jouw kerk hierin mee?

Onze cultuur lijkt een geluksmachine met consumptie als grootste goed. Dat is niet de boodschap van de Bijbel. Je wilt samen met je kerk meer groene stappen zetten en groeien in een leven van dankbaarheid en genoeg. Je verlangt ernaar om een groen en profetisch geluid in jouw kerk te laten klinken. Sluit je daarom aan bij een groeiend netwerk van kerken die dit al doen. GroeneKerken heeft hoop, inspiratie en nieuwe wegen gevonden die in lijn liggen met de Bijbel en haar tradities. Samen kun je een stap verder zetten, zodat jouw kerk nóg meer een plek van hoop en handelingsperspectief wordt.

Ga samen met je kerk beginnen

Je kerk in beweging brengen

Waar begin je? Hoe krijg je je kerk en de leiding van je kerk mee? Wij bieden je concrete handvatten om samen met jouw kerk de eerste stappen te zetten richting een groene kerk. Alvast de eerste tip: zoek een medestander in jouw kerk, zodat je samen kunt beginnen.

Praten over het klimaat

Een goed gesprek over ingewikkelde onderwerpen? Dat kan soms best lastig zijn! Nodig een spreker van GroeneKerken uit, start een leeskring en gebruik één van onze boekentips, of kijk samen naar één van onze webinars die juist hierover gaan.

Geloofsinspiratie

Met blogs en verhalen van mensen die hun geloof verbinden met de zorg voor Gods schepping geven we je inspiratie om met groen geloven in jouw kerk aan de slag te gaan. Praktijkverhalen van groene kerken bieden je concrete voorbeelden die je verder helpen.

Ik sta er alleen voor en weet niet waar ik moet beginnen. Ik voel me schuldig dat er zoveel kapot gaat en dat we zo weinig doen. Ik wil juist trots zijn op mijn kerk.

0 +
kerken zijn al een groene kerk!
0 +
denominaties nemen deel aan GroeneGerken

Ik ontvang graag het startpakket

Meld je aan en word onderdeel van het GroeneKerken netwerk van bondgenoten