GroeneKerken op de Kerkenbeurs

22 mrt

- 23 mrt

GroeneKerken op de Kerkenbeurs

Thema 2024: Duurzaamheid. GroeneKerken is natuurlijk aanwezig met een stand en workshop present. De Kerkenbeurs vindt dit jaar plaats in de Expo Houten. De Kerkenbeurs is voor iedereen die betrokken is bij het beheer en bestuur binnen een kerk. Ook mensen die betrokken zijn bij geluidsteams, bouwcommissies, communicatieteams enz. kunnen hier hun licht opsteken!

Op vrijdag 22 maart geven we om 11:00 uur een workshop met als titel:

Groen en kerk: contact met Gods natuur

Door: Carla Dik-Faber; Klaas-Hemke van Meekeren; Annemarthe Westerbeek

In 40 minuten nemen de sprekers je mee op een inspirerende reis van verhalen. Carla Dik-Faber trapt af met het project GroeneKerken: wat is het en waarmee kan GroeneKerken jou helpen? Daarna gaan we – virtueel – onder leiding van Klaas-Hemke van Meekeren de natuur in: van de tuin rondom de kerk naar de forest church in Houten. Ook in de natuur kunnen we God ontmoeten. Tot slot vertelt Annemarthe Westerbeek over de EKO-scan, waarmee je de kansen voor natuur rondom je kerkgebouw in kaart kunt brengen. Er is ruimte voor vragen en interactie.

Algemene informatie: Van isolatie tot zonnepanelen, van verwarmen tot besparen op energie. Tijdens de beurs zijn er verschillende seminars en exposanten die je op weg kunnen helpen met duurzaamheid in jouw kerk. Op de Kerkenbeurs kom je in contact met bedrijven die ervaring hebben met kerken. Daarnaast leer je anderen kennen met dezelfde vragen en uitdagingen voor hun kerken. Want je ontmoet elkaar op de Kerkenbeurs!

Naast een beursvloer vol deskundige bedrijven, is er ook een interessant programma met presentaties, mini-seminars en workshops over actuele onderwerpen. Meer informatie en tickets vind je hier.

Info:

Klaas-Hemke van Meekeren (NGK Houten)

Carla Dik-Faber (Projectleider GroeneKerken)